KSU
Ustrzyki Dolne (Bieszczady) 1977 rok Bohun (śpiew, saksofon)
Siczka (gitara) Ptyś (klawisz) Plaster (bass) Burek (perkusja) zakładają kapelę,
która początkowo gra covery grup: Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin itp.
Tego też roku Burka za perkusją zmienia Mirek Wesołkin. Mirek w tym czasie wiele
wniósł do zespołu, gdyż był multiinstrumentalistą. W 1978 roku przyjęli nazwę
"KSU" pochodzącą od rejestracji samochodowych. Jesienią 1978 roku
znika Mirek nikt nie wie co się z nim dzieje. Dopiero po 22 latach pojawia się.
"KSU" szybko trafia na nowego perkusistę jest nim Tu. Zaczynają grać
Punk Rocka, Czerpiąc wzory z Sex Pistols, Wire, U.K. Subs, The Damned. Brak
dostępu do tego rodzaju muzyki zmusza kapelę do wysłania listu do Radia Wolna
Europa. Prośba zostaje spełniona, pojawia się cykl audycji z dedykacją dla słuchaczy
z Bieszczad. Z tego powodu zaczynają się rewizje mieszkań, przesłuchania, cenzura
korespondencji przez S.B. Gdy ta sprawa dobrze nie ucichła muzycy zakładają
W.R.B (Wolna Republika Bieszczadzka). Celem organizacji była ochrona dóbr Bieszczad
i jej kultury. Jednym z największych wrogów był ZHP, który dewastował wszystko
wokół. Przesłuchania trwały i nic z nich nie wynikało. W międzyczasie z zespołem
zaprzyjaĽnia się Kazik Staszewski, co ma znaczący wpływ na przyszłe losy zespołu.
Pierwszym efektem tej przyjaĽni jest występ w 1980 roku na pierwszym ogólnopolskim
festiwalu zespołów rockowych Nowej Fali w Kołobrzegu, gdzie "KSU"
osiąga wielki sukces, mimo złośliwości ze strony kilku muzyków jednej z warszawskich
kapel. Padają oferty nagrania płyt w Zachodnich Niemczech, co "KSU"
olewa. Po powrocie z festiwalu Tuptuś otrzymuje bilecik do armii. Do 1982 roku
"KSU" zawiesza działalność. W międzyczasie Siczka tworzy nowe utwory
m.in. "Pod prąd", "Martwy rok", "Igła", "Moje
oczy", "Wizje", "Liban". 1982 rok Tuptuś wraca , odchodzą
Ptyś i Plaster, pojawia się Dżordż. Jako kwartet grają kilka koncertów po Polsce.
W 1983 Siczka zostaje wcielony do pierwszego warszawskiego pułku czołgów średnich
im. Bohaterów Westerplatte, na którego legendzie powstał film pt. "Czterej
pancerni". I tak w niewolniczych warunkach Siczka tworzy m. in. "1944",
"Po drugiej stronie drzwi" , "Skazany na 716 dni", "Umarłe
drzewa".
1985 rok powraca Siczka i "KSU" gra jako trio w składzie: Siczka śpiew,
gitary, Dżordż bas, Tuptuś perkusja. Przez kolejne trzy lata trio gra sporadycznie,
nadużywając alkoholu i tworząc burdy. 1988 rok na jednym z koncertów pojawia
się Andrzej Wiśniowski właściciel studia RSC. I tak w maju dochodzi do rejestracji
pierwszej płyty pt. "Pod prąd". Nagrania trafiają na listy trójki
i innych rozgłośni radiowych. Media zaczynają działać. "KSU" trafia
pod skrzydła warszawskiej agencji impresaryjnej aktorów. Grają dużo koncertów
m.in. Festiwal Opole 89' i Jarocin 89' duża scena. Na przełomie lat 1989/ 90
w studiu Tonpres powstaje druga płyta "Ustrzyki". A . I . A. przygotowuje
promocję.
Pada termin na rejestrację teledysku, na który stawia się tylko Dżordż. w tym
czasie Siczka bawi się w górach ze znajomymi prostytutkami z Wrocławia, a Tuptuś
uprawia rock' n 'rolla nad zalewem solińskim, z tego to powodu A . I . A. olała
zespół . Po tej aferze odchodzi Dżordż, przychodzi Kukuś. 1991 rok następuje
koszmar, zespół trafia pod opiekę Krzysztofa Rożeja. Jak mówi Siczka, ten złodziej
zrujnował nas, popadliśmy w długi. Między innymi z jego udziałem w latach 1991-
94 ukazało się około 30 pirackich wydań naszych kaset. Z powodu Rożeja "złodzieja"
ucierpiało wiele kapel. W 1992 roku Siczka zaprzyjaĽnia się z Martyną Jakubowicz,
która załatwia kilka koncertów m.in. Jarocin 92' i duży antypiracki koncert
w Warszawie. 1993 rok Siczka zostaje zaproszony przez Parę Wino (basista Sedes)
do nagrania płyty z coverami Sham 69 i 999. Końcem sierpnia 93' ukazuje się
płyta i kaseta. Z tego powodu wynikła afera, gdyż ukazało się to jako nowa płyta
"KSU".
W listopadzie 93' roku Siczka wraz z Jarkiem Kidawą nagrywa nową płytę "Moje
Bieszczady" . Wydawcą jest "Melissa" z Wrocławia. Materiał ten
ukazał się bez jakiejkolwiek promocji, podobnie jak: "KSU" 15- lecie
i "KSU" Bez prądu. 1997 rok Siczka nagrywa płytę "Ludzie bez
twarzy". Materiał pozostał bez wokali, skutki powodzi uniemożliwiły zakończenie
tego materiału. 1999 rok Siczka odwiedza starych kumpli z Rzeszowa i powstaje
nowy skład: Siczka gitara, śpiew, Zyga gitara, solo, Kojak bass, Dziarek perkusja.
W tym zestawieniu na ofertę " Radia Bieszczady" nagrywają płytę "21
utworów na 21 - lecie". W tym składzie "KSU" brzmi bardziej czadowo.
Przekonali się już ci, którzy byli na koncertach. Początkiem 2001 roku sytuacja
finansowa w "KSU" zmusza Zygę do odejścia. Na kilka miesięcy zastąpił
go Cewka z Sanoka. Końcem roku 2001 Siczka zobowiązany umowami spisanymi przed
laty, kończy materiał "Ludzie bez twarzy". W związku z tym, że ta
płyta jest w całości akustyczna, Siczka podejmuje decyzję o niewielkich zmianach
w aranżach i o dograniu kilku nagrań typowych dla "KSU".
Jeżeli chodzi o przyszłość fonograficzną zespołu to Siczka przez ostatnie lata
przygotował około 80 nowych utworów, które znajdą się na kolejnych nowych płytach.
Obecnie "KSU" gra sporo koncertów po kraju i za granicami.